Ονειρεμένη απόδραση στην μαγευτική Τήνο !!
χωρια του νησιου
Τα χωριά της Τήνου παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον. Ένας περίπατος στα σοκάκια τους θα σας αφήσει άφωνους!
Θα συναντήσετε τις αυθεντικές Κυκλάδες, αναλλοίωτες από το χρόνο, γεμάτες φως, μπλε, χρώματα και ήλιο. Σαν να έχει σταματήσει ο χρόνος, διατηρούν τα αυθεντικά παραδοσιακά στοιχεία των Κυκλάδων, χωρίς καμία τεχνητή τουριστική παρέμβαση.
Στα χωριά αυτά η φιλοξενία, όχι μόνο φημίζεται, αλλά είναι εμπειρία που ΠΡΕΠΕΙ να ζήσετε. Οι Τηνιακοί χωρικοί θα σας υποδεχθούν με ένα πλούσιο χαμόγελο, θα σας ανοίξουν την καρδιά και το απλό σπιτικό τους. Πλησιάστε τους, ρωτήστε τους, χαιρετήστε τους. Θα σας το επιστρέψουν!
Το Σκλαβοχωριό είναι η γενέτειρα του Ν. Γύζη, ενός από τους μεγαλύτερους νεοέλληνες ζωγράφους που διέπρεψε στο Μόναχο αφήνοντας πλούσια πολιτιστική κληρονομιά για όλη την Ελλάδα. Αξιόλογη είναι η εκκλησία της Αγ. Τριάδος καθώς και το πλυσταριό που κατασκευάστηκε το 1828.
Μικρό χωριό, καλά κρυµµένο από τα υπόλοιπα, µε µοναδική, όµως, θέα στην άγρια βορινή πλευρά της Τήνου και το χωριό Αγάπη. Αξιόλογη είναι η εκκλησία της Αγίας Τριάδας, καθώς και το πλυσταριό που κατασκευάστηκε το 1821. Από εδώ κατάγεται ο µεγάλος ζωγράφος Νικόλαος Γύζης, και µπορεί κανείς να επισκεφτεί το πατρικό του σπίτι. Είναι το µόνο αµιγές ορθόδοξο ανάµεσα στα καθολικά χωριά της τηνιακής ενδοχώρας.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΥΖΗΣΓεννήθηκε το 1842 στο Σκλαβοχωριό της Τήνου. Από την παιδική του ηλικία άρχισε να ασχολείται µε την ιχνογραφία και κάθε λογής σχεδιαγράµµατα. Το 1850 η οικογένειά του εγκαταστάθηκε στην Αθήνα και ο πατέρας του τον προόριζε για ξυλουργό στο µικρό ξυλουργείο που διατηρούσε. Με τη βοήθεια της µητέρας του ο µικρός Νίκος φοιτά επί ένα έτος στο Πολυτεχνείο. Σύµφωνα µε τον κανονισµό της Σχολής Καλών Τεχνών, οι µαθητές που θα φοιτούσαν έπρεπε να είναι δώδεκα ετών και ο µικρός Γύζης ήταν µόνο οκτώ. Βάσει ενός πιστοποιητικού που τον εµφάνιζε τέσσερα χρόνια µεγαλύτερο ολοκλήρωσε τις σπουδές του το 1861. Το 1865 παίρνει υποτροφία από το Ιερό Ίδρυµα Ευαγγελιστρίας Τήνου και σπουδάζει στο Μόναχο επί επτά χρόνια αριστεύοντας, ακολουθώντας τη δική του προσωπική τεχνοτροπία.Το 1872 επιστρέφοντας στην Αθήνα δηµιουργεί εργαστήριο ζωγραφικής και δυο χρόνια αργότερα γυρίζει στο Μόναχο, όπως δεσµευόταν από την υποτροφία του. Βραβεύεται από κορυφαίους κριτικούς του Μονάχου για το έργο του και εκλέγεται τακτικός καθηγητής των Καλών Τεχνών στην Ακαδηµία Μονάχου το 1888. Το ∆εκέµβριο του 1900 φεύγει από τη ζωή, στο Μόναχο, ανάµεσα σε φίλους και την οικογένειά του, σκορπίζοντας θλίψη στον καλλιτεχνικό κόσµο, τους µαθητές του και την ελληνική παροικία του Μονάχου. Επίκεντρο της θεµατολογίας του Γύζη είναι ο άνθρωπος µέσα σε εξιδανικευµένο περιβάλλον, ιδιαίτερα συµβάντα οικογενειακής ζωής, αλλά και ο κόσµος του παιδιού, µέσα από τον οποίο εξωτερικεύει τον ψυχισµό του.Εκτός από την ανατολή, την οποία επισκέφτηκε µαζί µε το φίλο του Ν. Λύτρα, έχει επηρεαστεί από αρχαιολογικά θέµατα και µυθολογικές συνθέσεις µε σηµαντικότερη αυτή µιας γυναικείας µορφής που κρατά λύρα. Στα τελευταία χρόνια της ζωής του, ο καλλιτέχνης µέσα από θρησκευτικά έργα εκφράζει την υπαρξιακή του αγωνία. Εδώ το περιβάλλον παίζει δευτερεύοντα ρόλο, ενώ κυριαρχούν το φως και το σκοτάδι. Από τα σηµαντικότερα έργα του είναι το «Κρυφό Σχολειό», το «Φίληµα» και άλλα. |